2007年4月8日日曜日

日本語のスピーチ!

今しゅう、日本語のクラスでスピチをしました。あの、私は日本語のスピーチをしたことがありませんでしたから、たくさん心配しました(anxious)。私スピーチをするのが下手だと思います。常に(always)どもり(stutter)をたくさんしますから。だから、日本語のスピーチをれんしいするつもりでした。

私のスピーチのトピックは「私のなつ休み」でした。おもしろいトピックだったと思いました。ペリーの旅行の話をしました。私の一ばん好きなしゅみは旅行をするですから、旅行の話をするのがすきですね。

一しょに日本語のクラス行く友だちのスピーチを聞くのは刺激(exciting)でしたね。おもしろう事をならいました。私はチャンさんのスピチが好きでしたね。流暢(fluent)でしたから。私のズピーチは流暢じゃありませんだったと思います。スピーチや新しいたん語をならうのはたいへんでしたね。あの、私のズピーチのオーヂオファイルは:

http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=645DEFEB499069A5

です。聞いてください。コメントをしてください。ありがとうごさいます!

3 件のコメント:

カイラ・コイルのブロゴ さんのコメント...

I really enjoyed your speech because I just recently went to France for the first time myself. It was fun to relate my experiences to the places that you talked about.

alan さんのコメント...

Speech was good and interesting. I like France very much also. Getting up in front of the class makes it tough to remember without looking but you did a good job with that.

dragonid4 さんのコメント...

Heh wish i could also say that I like France too, but I've never been there. We all stuttered ( I think i did the worst) but you still did a good job